Razem można osiągnąć więcej. Dlatego warto szukać partnerów biznesowych, by Twoja kancelaria mogła szybciej się rozwijać. W czym mogą Ci pomóc?
Podejście win-win znane jest w negocjacjach. Zakłada ono, że wszystkie biorące udział strony są usatysfakcjonowane rozwiązaniem, a ich potrzeby są zaspokojone. To jak definicja idealnej współpracy biznesowej. Jednak dzisiaj przyjrzyjmy się współpracom wyłącznie z Twojej perspektywy, aby pokazać jakie płyną z nich korzyści. Zapewne nie ze wszystkich zdawałeś/zdawałaś sobie sprawę.
Usługi wspomagające, czyli zwiększenie szans sprzedażowych
Jeżeli świadczysz określone usługi prawne na pewno ustaliłeś swoją grupę docelową, czyli w skrócie grupę Twoich potencjalnych klientów. Ale przecież Twoja grupa docelowa na pewno korzysta też z innych usług, które możesz powiązać biznesowo. Wykorzystując zasadę: „ludzie są z natury leniwi” wraz z partnerem możecie oferować swoim klientom kompleksowe usługi, dzięki czemu klient oszczędza swój czas na szukanie i kontakt z wieloma dostawcami. Dalego rozglądaj się za takim partnerem, który może dopełnić Twoje usługi bez konfliktu interesów.
Poszerzenie zasięgów
Nie zawsze musimy wchodzić z partnerami w ścisłą współpracę. Czasem wystarczy wspólne zorganizowanie wydarzenia lub kampanii w social mediach, by mieć z tego korzyści. Poszerzenie zasięgów o odbiorców, którzy obserwują naszego partnera, to nowe możliwości i zwiększenie rozpoznawalności naszej marki.
Zwiększenie bazy kontaktów
Wartość biznesowa naszego partnera to przede wszystkim jego aktywne kontakty. Właśnie poprzez przedstawienie nas nowym osobom i networking mamy szansę wejść na nowe rynki, tym samym pozyskać zupełnie nowych klientów. Dzięki zagęszczającej się siatce znajomości stajemy się coraz bardziej rozpoznawalni i kojarzeni ze świadczeniem określonych usług prawnych.
Wzajemne polecanie i rekomendacje
Ludzie mają skłonność do tego, by mieć większe zaufanie do osób, które są polecane przez naszych znajomych. Z tej zależności korzysta zarówno dział marketingu jak i sprzedaży. Partnerzy, szepcząc dobre słówko swoim klientom lub znajomym zmagającym się z określonym problemem prawnym, napędzają naszą sprzedaż poprzez niepozorne polecenia i rekomendacje.
Wsparcie dużych projektów przez podwykonawców
Rozwój wynika z wyzwań jakie sobie stawiamy. Czasem jednak nie mamy wystarczających zasobów na to, by takiego wyzwania się podjąć. W tym momencie mogą pomóc nam partnerzy, którzy są freelancerami lub prowadzą mniejszą działalność. Dzięki takim podwykonawcom, możemy podjąć się ofertowania, przeprowadzić cały projekt i poszerzyć swoje portfolio.
Atut wizerunkowy
Znana uczelnia, portal czy nazwisko mogą podwyższyć nasz status wizerunkowy. Atuty tego typu stają się furtką do rozwoju, pozyskania talentów czy postrzegania jako elitarna kancelaria. W tym wypadku jednak musimy uzbroić się w cierpliwość, bo budowany wizerunek procentuje z czasem i trudno upatrywać w takiej współpracy natychmiastowych efektów, zwłaszcza sprzedażowych.
Mam nadzieję, że moje uwagi były pomocne. Zachęcam Cię do lektury kolejnych artykułów z kategorii zarządzanie kancelarią prawną i do obserwowania profilu Liczi LEX na LinkedInie.
Fot. www.pexels.com
Jedna odpowiedź
Treść jest klarowna, dobrze zorganizowana i pełna przydatnych wskazówek. Autor doskonale wyjaśnia kluczowe zagadnienia. Może warto by dodać więcej przykładów praktycznych. Pomimo tego, tekst jest niezwykle edukacyjny i inspirujący.