Strona internetowa kancelarii – co powinno przez nią przemawiać?

Legal Business Development

Strona internetowa kancelarii prawnej to jej wizytówka. Jednak poza warstwą estetyczną i danymi kontaktowymi powinna pokazywać klientowi określoną wartość. Co zatem powinno przemawiać przez stronę internetową kancelarii?

Niektórzy utożsamiają marketing jedynie z ładnym grafikami, imponującymi zdjęciami i dopieszczonymi broszurami. Zapewne z tego ubogiego założenia wynikają nieporozumienia pomiędzy klientem a marketingowcami. Klientowi wydaj się, że poprzez odnowienie szaty wizualnej i wstawienie panoramy Manhattanu zwiększy się diametralnie sprzedaż, a temat marketingu będzie odhaczony z listy. Natomiast marketingowcy niezaznajomieni z daną branżą starają się po prostu zaspokoić oczekiwania klienta i jego potrzeby estetyczne w ramach projektu. Tyle że za obrazami, które widzimy kryje się coś więcej, a przynajmniej powinna się zza nich wyłaniać obecna rzeczywistość. Niestety oznacza to również, że marketingu nie da się „zrobić” raz na zawsze.

Świetnie widać to na przykładzie stron internetowych kancelarii. Specjaliści zadbali przecież o domenę, brand, motyw, nawigację, SEO i pozycjonowanie. Wszystko prezentuje się profesjonalnie i nowocześnie… tyle tylko, że przez lata tak samo. Jest to ogromny błąd. Przez to właśnie na stronie brakuje życia. Nikt nie zadbał o systematyczną aktualizację, przemyślane sekcje, a już na pewno kontent wartościowy z perspektywy klienta usług prawnych w danym momencie. Nawet najoryginalniejsza grafika nie skłoni odwiedzającego do pozostania na stronie dłużej, jeżeli to, co odnajdzie na stronie, do niego nie przemówi w pożądany sposób.

Co więc klient powinien przeczytać między wierszami, gdy wchodzi na stronę internetową naszej kancelarii?

#1 Znamy Ciebie i Twoje problemy

Klient powinien wiedzieć, że kancelaria rozwiąże jego problemy. Dlatego wskazuj do kogo kierujesz swoje usługi: do pracodawców, małych i średnich przedsiębiorstw, a może do branży FMCG. Przedstawiaj nie tylko swoje specjalizacje, ale także konkretne produkty dedykowane.

#2 Jesteśmy na bieżąco

Statyczna strona główna to ziemia jałowa, czyli najbardziej zmarnowany potencjał. Aktualności, alerty prawne, raporty ożywiają przekaz i zwracają uwagę odwiedzających. Przede wszystkim jednak budują wiarygodność jako ekspertów w danej dziedzinie prawa.

#3 Dzielimy się wiedzą, bo nam zależy

Wiarygodność, skuteczność i dostępność – to rzeczowniki, które często pojawiają się na stronie kancelarii. Jednak dopiero rzeczywistość weryfikuje na ile są one adekwatne. Czy prawnicy udzielają się w prasie, a może publikują nowe artykuły? Czy organizowane są darmowe wydarzenia czy webinary?

#4 Chcemy Ci pomóc, a nie sprzedawać

Obecnie klient poszukuje nie prawnika, który przygotuje mu określone pismo lub wyda opinię prawną. Rozgląda się za partnerem strategicznym, który wskazuje różne rozwiązania prawne i rekomenduje przemyślane kroki. Niech Twoja strona pokazuje, że pomagasz z myślą o przyszłości, a nie sprzedajesz tu i teraz.

#5 Inni nam ufają i cenią współpracę

Mówi się, że najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci. Dzięki ich poleceniom i rekomendacjom pojawiającym się na stronie wzbudzisz większe zaufanie niż wskazaniem odhumanizowanych statystyk. W końcu jakość usług prawnych zależy od obsługi.


Mam nadzieję, że moje uwagi były pomocne. Zachęcam Cię do lektury kolejnych artykułów z kategorii strona internetowa kancelarii prawnej i do obserwowania profilu Liczi LEX na LinkedInie.

Udostępnij

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *